لوگو تارک خودرو
ترمیم پنچری ( Puncture Repairs )

ترمیم پنچری ( Puncture Repairs )

به گزارش تارک خودرو: یک پنچری در هر منطقه از آج تایر بر ایمنی و عملکرد خودرو تاثیرگذار است؛ بنابراین باید فورا برای تعویض آن تایر اقدام ( زاپاس یا تایر نو ) و یا اینکه تایر را پنچرگیری کرد.
هر وصله ای که برای پنچرگیری تایر بکار برده می شود، باید در هر دو قسمت بیرونی ( آج ) و درونی تایر استفاده شود. دلیل این کار، تفاوت لاستیک هر طرف تایر با طرف دیگر آن می باشد. درون تایر از لاستیکی ساخته شده است که برای نگهداری هوا مناسب است، در صورتیکه بیرون تایر از لاستیک سختی ساخته شده که برای کشش طراحی شده است.

تعمیر خوب تایر فقط در زمانی می تواند انجام شود که تایر از روی رینگ ( چرخ ) جدا شده باشد، و بازدید مناسبی برای خرابی های پنهان از دید انجام شود.
فقط سوراخ های با قطر ۳٫۱۶ یا کمتر قابل تعمیر هستند، البته در صورتی که خرابی دومی در کار نباشد.

  • زمان تعویض تایرها

تایرها معمولا زمانی که عمر طبیعی آنها به پایان می رسد، جایگزین می شوند. البته مشخصه هایی بر این زمان تعویض تاثیر دارند، که از جمله ی آنها می توان به نحوه ی انبارداری، دما، سطوحی که تایر بر روی آنها رانده می شود، نحوه ی رانندگی و پنچری اشاره کرد.

یک توصیه ی معمول برای زمان تعویض تایرها هنگامی است که دیگر آن ها ایمنی لازم را برای رانندگی تامین نمی کنند. می توان با استفاده از شاخص ( نشان دهنده )، میزان سایش آج تایرها و بالطبع زمان تعویض آن ها را تعیین کرد.

طول عمر و دوام یک نمونه ی معمول از تایری که تحت شرایط نرمالی بکار برده شده است، می تواند ۶۴۰۰۰ کیلومتر ( ۴۰۰۰۰ مایل ) باشد. البته تایرهایی وجود دارند که برای طول عمر بیشتری حتی تا ۱۲۸۰۰۰ کیلومتر ( ۸۰۰۰۰ مایل ) طراحی شده اند.

 

 

منبع: تکنولوژی شاسی خودرو، انتشارات پارتیان، مهندس حسین رمضانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *